Szlak Jury Wieluńskiej

Opublikowano: poniedziałek, 03, lipiec 2017

znaki czerwone 106,5 km /nr ewid. ŁD-1 i SL-1/

CZĘSTOCHOWA  Stary Rynek (0,0 km) - CZĘSTOCHOWA al. Jana Pawła II (0,5 km) - CZĘSTOCHOWA wiadukt nad DK 1 (1,7 km) - CZĘSTOCHOWA- ANIOŁÓW PKP (2,8 km) - CZĘSTOCHOWA - WYCZERPY GÓRNE kościół (4,4 km) - CZĘSTOCHOWA - ZAWODA (7,0 km) - most na Warcie (7,5 km) - CZĘSTOCHOWA- MIRÓW stadnina "Pegaz" (8,0 km) - góra Grodzisko sanktuarium św. Ojca Pio (8,9 km) - początek  przełomowej doliny Warty - wzgórze Gąszczyk grodzisko (11,0 km) - SIEDLEC MIROWSKI kapliczka (12,3 km)-  MSTÓW kapliczka (13,4 km) - MSTÓW rynek (14,0 km) styk z końcem niebieskiego szlaku Warowni Jurajskich z Turowa i Zrębic - MSTÓW  most na Warcie (14,3 km) - WANCERZÓW klasztor (14,5 km) - droga lekko się wznosi - CEGIELNIA (15,0 km) - LATOSÓWKA (17,5 km) - skraj Lasu Chorzenickiego - skrzyżowanie z torami Warszawa-Częstochowa (21,0 km) - KOLONIA MICHAŁÓW skrzyżowanie z drogą Radomsko-Częstochowa (21,8 km) - las borowniański - skraj Niecki Nidziańskiej - BOROWNO skraj (25,0 km) - BOROWNO kościół (27,0 km) - wzgórze 260 m n.p.m. jedno ze Wzgórz Mykanowskich - KRUSZYNA kościół (31,0 km) - skrzyżowanie z drogą DK1 Warszawa-Katowice (32,0 km) - płaskie wzniesienie - piaszczysta droga i początek obszernego lasu -KLEKOTY mostek na Strudze (35,2 km) - małe mokradła -KOLONIA MIROSZOWY (40,0 km) - PRUSICKO (42,0 km) - stawy rybne - MOCZYDŁA rzeka Warta (42,5 km) - WAŻNE MŁYNY most na Warcie (46,0 km) - WAŻNE MŁYNY PKP (46,6 km) - powrót na Wyżynę Wieluńską - GOJŚĆ (47,0 km) -PŁACZKI (50,0 km) - las sosnowy, coraz większe piachy i bardziej karłowate drzewka - ORCZUCHY (51,2 km) - iglasty las i piaski w miejscu niewysokiego działu wodnego - piaszczysty stożek napływowy rzek Kocinki, Liswarty i Warty w widłach tych rzek - TRZEBCA rzeka Kocinka (53,4 km) - KULE most na Liswarcie (55,0 km) - KULE PKS (57,0 km) - WĄSOSZ GÓRNY (58,8 km) połączenie z zielonym szlakiem Kłobuckim z Popowa - WĄSOSZ GÓRNY kościół (59,3 km) - WĄSOSZ PODUCHOWNY (59,5 km) koniec zielonego szlaku Kłobuckiego - most na Warcie (60,0 km) - suchy wyrośnięty las sosnowy - PATRZYKÓW GARBACZE (61,5 km) - pagórek nad Wartą - ślepa odnoga Warty z rozległymi błoniami - NIWISKA DOLNE (63,5 km) - wapienniki - obfite wywierzysko - GRĄDY-ŁAZY (65,5 km) - wiadukt nad torami kolejowymi Herby Nowe-Zduńska Wola (66,7 km) - (67,7 km) połączenie z żółtym szlakiem wiodącym z pobliskiej stacji PKP Działoszyn - DZIAŁOSZYN (69,9 km) odejście żółtego szlaku Działoszyn-Krzeczów do centrum Działoszyna i do Załęczańskiego PK - DZIAŁOSZYN most na Warcie (70,3) - RACISZYN (71,3 km) - kamieniołom i wapiennik - Dolina Strugi - początek DZIAŁOSZYŃSKIEGO PRZEŁOMU WARTY - LISOWICE(73,8 km) - obfite wywierzysko - TASARZOWIZNA (75,3 km) - KUŹNICA (76,8 km) połączenie z niebieskim szlakiem Rezerwatów Przyrody z G. Zelce i Draby - rez. Węże północny stok Góry Zelce (77,3 km) odbicie niebieskiego szlaku Rezerwatów Przyrody do rez. Dąbrowa na Niżankowicach - Góra Wapiennik (79,5 km) - koniec DZIAŁOSZYŃSKIEGO PRZEŁOMU WARTY - początek ZAŁĘCZAŃSKIEGO ŁUKU WARTY - TRONINY (80,5 km) - STARA WIEŚ (82,2 km) - las - strumyk - piachy - ZAŁĘCZE WIELKIE (84,5 km) - bór sosnowy - wysoka krawędź w miejscu najbardziej wysuniętym Łuku Załęczańskiego - KĘPOWIZNA - Uwaga! Zmiana przebiegu szlaku. Dawniej szlak biegł przez kładkę nad potokiem, mijał dwa strumienie i docierał do Bieńca obecnie biegnie asfaltem do Bieńca Dużego - BIENIEC (90,0 km) - BIENIEC MAŁY (92,3 km) początek i odejście czarnego szlaku przez kurhany książęce do Ogrobli - potok Świnna - las sosnowy - ŁASZEW RZĄDOWY PKS (93,3 km) - ŁASZEW kościół (95,0 km) - STRUGI PĄTNOWSKIE (96,3 km) - las - aleja dębowa - aleja sosnowa - aleja brzozowa - nasyp kolejowy - droga Wieluń-Działoszyn - WIERZCHLAS przejazd kolejowy (100,6 km)- RUDA kościół (101,6 km) - WIELUŃ skraj - WIELUŃ ul. Kościuszki - WIELUŃ ul. Sienkiewicza - WIELUŃ ul. Różana - WIELUŃ ul. Reformacka - WIELUŃ ul. Krakowskie Przedmieście - WIELUŃ ul. Warszawska (dawniej ul. Niedzielska) - WIELUŃ dworzec PKP (106,5 km)

Przebieg szlaku został zweryfikowany wg stanu z 2006 r.